Бізбен байланысыңыз

Сәлем, сіз не іздеп жүрсіз?

Білім

Data-журналистикадағы әлеуметтік маркетинг

Журналистика тәжірибесі, барлық басқа секторлар мен мекемелер сияқты, деректердің көптігі жағдайында интернет ортасында маңызды деректерді сақтаудың, бағалаудың және талдаудың әртүрлі әдістері мен әдістерін қолданады. Медиа-индустрия үшін деректерді дәл талдау, ең алдымен, мақсатты аудиторияны жақсырақ түсінуді, мазмұнды жекелендіруді және дата журналистика сияқты жаңа баяндау түрлерінің айналымын қамтамасыз етеді. Осы тұрғыда біздің зерттеуіміз деректер журналистикасының контекстінде журналистика тәжірибесінде үлкен деректер тұжырымдамасы тудырған түбегейлі трансформацияға күмән келтіруге бағытталған.

Соңғы онжылдықта компьютерлік мәліметтер базасы мен алгоритмдер жаңалықтар ұйымдарына жылдам еніп кетті. Барған сайын көбірек журналистер дерекқорлар мен алгоритмдерді тергеудің ыңғайлы құралы ретінде көреді және пайдаланады.

Негізгі бұқаралық ақпарат құралдарынан басқа, New York Times және The Guardian сияқты жаңалықтар ұйымдары, ProPublica сияқты коммерциялық емес институттар және аз ресми тергеуші журналистер топтары деректерді өңдеу әдістеріне негізделген зерттеулер жасайды. Бұл бастамалар көбінесе «үлкен деректер» ретінде сипатталған кеңірек құбылыстан оқшауланған түрде қарастырылады. Бұл танымал өрнек әртүрлі платформалар мен салаларда, мысалы, ғылыми зерттеулер, мемлекеттік саясат немесе бизнесте мемлекеттік жазбаларды, генетикалық тізбектерді, интернетті пайдаланушылардың іздерін қоса алғанда, үлкен көлемдегі ақпаратты өңдеуге қатысты.

Журналистика саласында үлкен деректерді талқылау арқылы өрнектің кең таралған тәсілдерінің бірі деректерді визуализациялау болып табылады. Деректерді визуализациялау көлемі үлкен деректерді түсінудің және күрделі ақпаратты қорытындылаудың тиімді әдісі ретінде қазіргі журналистиканың маңызды баяндау жанрларының біріне айналуда.

Үлкен деректер журналистиканың жаңа түрі ретінде дата журналистиканы алға шығарғанымен, жаңалықтар бөлімдерінде де өзгерістер тудырады. Мысалы, бүгінде Guardian газетінде екі интерактивті топ бар, олар BBC-дің онлайн жаңалықтар сарапшылары тобы және Times визуалды журналистика бөлімі. Тағы да, Data Journalism Awards марапатын The Global Editors желісі 2012 жылдан бері ұйымдастырып келеді. Екінші жағынан, медиа индустриясының қолданыстағы марапат санаттарына цифрлық әлемде деректерді өңдеуге негізделген жаңа санаттар қосылғаны байқалады. Осы тұрғыда Халықаралық Amnesty Media Awards сыйлығының енді «цифрлық инновация» категориясы бар. Сол сияқты, British Press Awards марапаттары да «цифрлық сыйлық» санатын жасады. Барлық осы әзірлемелер деректер мен деректерді өңдеудегі әлеуетті инновацияларды арттыруға және өрісті дамытуға қызмет етеді.

Үлкен деректердің бір ғана келісілген анықтамасы болмаса да, жалпы алғанда ол дамып келе жатқан және кең таралған интернет, компьютерлер, смартфондар сияқты жаңа коммуникациялық технологиялар арқылы; Оны тұтынушыларды қолдайтын мәтіндер, суреттер және бейнелер арқылы жасалған және Facebook, Twitter, YouTube, веб-сайттар мен блогтар сияқты әлеуметтік медиа қолданбалары арқылы тұтынылатын деректердің жиынтығы ретінде анықтауға болады. Жеке тұлғалардың әлеуметтік медианы кеңінен қолдануы орасан зор деректердің пайда болуының ең маңызды қозғаушы күші болды. Көріп отырғанымыздай, үлкен деректер жасалатын, сақталатын және таратылатын жаңа медиа арналар концепцияның коммуникациялық пәнмен органикалық байланысын ашады.

Екінші жағынан, Гүрсакалдың айтуынша, Facebook, Microsoft, Twitter, Linkedin сияқты компаниялардың ортақ ерекшеліктері; көпшіліктің күшін пайдалану, пайда болатын үлкен деректерді сақтау үшін деректер орталықтарын құру, информатика мен әлеуметтік желілерге қатысты технологиялық инновацияларды өндіру. Алынған деректерді талдай отырып, бұл компаниялар өздерінің коммерциялық пайдасын ғана емес, сонымен қатар әлеуметтік медиа қолданбаларында жаңашылдық енгізу арқылы пайдаланушылардың немесе тұтынушылардың күтулеріне жауап береді. Әлеуметтік желі платформалары пайдаланушы ақпараты туралы деректерді береді және осы деректер негізінде олар жеке тұлғалар үшін өз қолданбаларын тиімдірек етеді (мысалы, LinkedIn-тегі әріптестердің ұсыныстары). «Үйлену» жаңа медианың тағы бір маңызды аспектісі дағдарыс кезіндегі функционалдылық болып табылады. Белгілі бір аймақтағы табиғи апаттар жағдайында Twitter сияқты әлеуметтік медиа қолданбасы құтқарушы бола алады; Сонымен қатар, апат аймағынан жіберілген твиттер аймақтағы жалпы жағдайды түсінуге және мекемелердің төтенше жағдайларын басқаруға пайдалы болуы мүмкін. Мысалы, Жапониядағы үлкен жер сілкінісінде «j_j_helpme» хэштегі енгізілді және төтенше жағдай аймағындағы адамдар осы хэштег арқылы твиттер жазды. Осылайша, твиттер бір «пулға» жиналып, нәтижесінде алынған «үлкен деректер» әртүрлі құралдармен талданғанына кепілдік берілді; Жалпы жағдайды түсіну үшін ақпарат алуға мүмкіндік туды. Нәтижесінде жаңа медиада үлкен деректерді үздіксіз беретін маңызды арналар бар. Үлкен деректерді талдау, керісінше, тиімдірек және дәл коммуникациялық процестерді дамытуда маңызды түсініктер береді. Бұл тұрғыда екі ұғым бір-бірімен өзара әрекеттеседі.

Атак Ахмет

әл-Фараби атындағы ҚазҰУ

1 курс магистранты

You May Also Like

Жаңалықтар

«Тазалық - иманның жартысы» деп Пайғамбарымыз (с.а.с ) имандылықтың жартысы ішкі және сыртқы тазалықтан тұратынын жеткізген. Бұл сөз жер бетінде көпшілік арасында айтылып жүрсе...

Жаңалықтар

Түркістан қаласының басты экологиялық мәселелерінің бірі – оның құрғақ климаты, құмды желі. Мұның шешімі ретінде қала маңында «Жасыл белдеу» қалыптастыру жобасы 2019 жылдан бастау...

Жаңалықтар

Мақтааралдық Сырым Айтбай шығыс жек-жек өнері спортымен 2013 жылдан бері айналысып келеді. Cпорттағы cегіз жылда үлкен жетістіктерге жетті. Сондай-ақ жекпе-жек спорты мен джиу-джитсудан Қазақстан...

Жаңалықтар

«Түркістан Яссы» ЖШС-не кернеуі 1000 вольттан асатын жерасты кабель желiлерiн зақымдағаны үшін айыппұл арқалады. Бұл туралы ҚР Энергетика министрлігі Атомдық және энергетикалық қадағалау мен...